ASAS BLOG & WEBSITE WORDPRESS





Anda Akan Dibimbing Untuk Membina Sebuah Blog/Website Wordpress Anda Sendiri. Luangkan Sedikit Masa Anda Untuk Membinanya Tanpa Perlu Menghadiri Mana-Mana Bengkel Membina Blog. Jimatkan Wang Anda!



Internet pada hari ini bukan lagi satu kehendak bahkan satu keperluan. Kekuatan internet merentasi pelbagai halangan. baik masa, jarak mahupun bangsa.

 

Blog, Blogger & Blogging

Sebenarnya blog dan Website merupakan sesuatu yang sama dan menggunakan sistem yang sama.Kebanyakkan orang keliru antara blog dan website kerana blog lebih kerap di Update berbanding Website.

Blog merupakan singkatan kepada Web Log yang mana ianya adalah sebuah laman web berbentuk jurnal. Penulis blog bebas untuk menulis di dalam blog baik ia merangkumi penulisan peribadi, pendapat, informasi atau apa-apa sahaja yang disukai penulis. Disebabkan blog ini umpama sebuah jurnal, ia sering di kemas kini oleh pemiliknya. Tambahan pula, penggunaan blog yang mudah (hampir sama seperti menggunakan Mcrosoft Word) menjadikannya pilihan utama bagi penulis-penulis yang ingin menyebarkan hasil tulisan mereka di internet.


Blogger pula adalah penulis dan pemilik blog/website sendiri. Mereka bertanggungjawab atas aktiviti blog mereka baik dari segi penulisan dan juga kemas kini blog. Aktiviti mereka mengemaskini, menulis di blog pula dikenali sebagai blogging.

Ramai orang menjana pendapatan yang stabil melalui blog. Bahkan ianya juga menjadi medium untuk ramai orang untuk berkomunikasi. Bahkan, kebanyakan pemimpin pada hari ini mempunyai blog untuk menyampaikan pemikiran mereka.




seo

Terlalu ramai pengguna blog di dunia ini. Antara sebab blog disukai oleh golongan blogger adalah kerana blog mudah diindeks oleh enjin carian. Dalam erti kata lain, blog lebih mesra enjin carian berbanding laman web yang lain. Hal ini kerana, selain ia dimiliki oleh pemilik enjin carian seperti blogger.com yang dimiliki oleh Google, ia mempunyai aplikasi-aplikasi khas untuk membantunya diindeks oleh enjin carian dan mendapat tempat teratas bagi kata kunci tertentu.

Aktiviti ini dikenali sebagai Search Engine Optimization (SEO) yang mana aplikasi yang ada ini membantu blog untuk diindeks oleh enjin carian. Bagi sebuah blog yang mesra SEO, setiap artikel yang dihantar ke blog mudah dicari (crawl) oleh enjin carian dan seterusnya diletakkan di tempat teratas dalam enjin carian.

Anda tentu teruja sekiranya blog anda mendapat tempat teratas dalam google.com bukan?



Wordpress & Blogspot?

Pelbagai aplikasi blog yang telah dibangunkan. Namun, 2 pembangun aplikasi blog yang popular adalah Blogger.com (blogspot) dan Wordpress.com (wordpress). Kedua-dua aplikasi ini mempunyai peminatnya yang tersendiri. Blogspot lebih diminati oleh sebahagian blogger yang tidak mahu meletakkan blog mereka dalam hosting berbayar. Manakala Wordpress pula lebih diminati oleh pengguna professional.
Pengguna Wordpress dan Blogspot tidak perlu mengetahui apa-apa mengenai HTML,Javascript,PHP dan lain-lain lagi.




Blog Percuma vs. Blog Berbayar
Perbezaan yang jelas antara blog percuma dan blog berbayar adalah dari nama domainnya. Blog percuma mempunyai domain seperti namaanda.blogspot.com dan airterjun.wordpress.com. Mereka menumpang alamat blog mereka di dalam domain pembangun aplikasi tersebut.
Blog/website berbayar menggunakan nama domain sendiri.Nama domain merupakan alamat internet anda.
Contoh: www.namaanda.com.

Mereka membayar amaun tertentu untuk membeli nama domain ini. Blog berbayar ini juga biasanya kelihatan lebih professional berbanding blog percuma dan perlu mempunyai hosting sendiri.

Hosting merupakan tempat untuk anda meletakkan blog/website anda.Ianya mempunyai pelbagai harga dengan fungsi-fungsi yang tertentu.

Sebagai contoh:-

Domain : Nama kedai anda
Hosting : Tempat kedai anda beroperasi


Disebabkan blog berbayar ini diletakkan dalam hosting mereka sendiri, pemilik blog/website mempuunyai kuasa penuh ke atas blog mereka.Mereka bebas untuk menggunakan aplikasi pembangun blog/website seperti Joomla!,PHP,Javascript, dan Wordpress.



Siapa yang menggunakan blog?


Pemimpin kerajaan
Professional
Pelajar IPT
Usahawan
Internet Marketer
Penulis bebas



Kenapa mereka menggunakan blog?

Menyampaikan pendapat dan idea
Menjana pendapatan
Berkongsi kisah harian mereka
Bergosip
Menyebarkan cerita-cerita hangat

Percaya atau tidak, blog kini sangat digemari ramai. Bahkan sesetengah blog itu mempunyai pengikutnya yang tersendiri. Tentu sahaja menarik sekiranya anda mempunyai sekitar 1000 pelawat sehari. Trafik yang sebegini tinggi pastinya mendatangkan keseronokan kepada anda untuk terus menulis.



Bagaimana blogger menjana pendapatan?


Berblog bukanlah untuk keseronokan semata-mata. Bahkan ia juga mampu menjadi salah satu punca pendapatan. Sesetengah blogger menjadikan aktiviti blogging ini sebagai kerjaya mereka. Bila dah kata tentang kerjaya, tentu sahaja ia memberikan pulangan yang lumayan bukan.




Bagaimana
mereka menjana pendapatan?


Menyertai program adsense
Ada pelbagai program adsense yang ditawarkan di internet. Antanya Google Adsense, Innity, Nuffnang dan banyak lagi. Blogger hanya perlu meletakkan iklan-iklan yang diberi oleh penyedia adsense ini dan mereka dibayar untuk setiap iklan yang diletakkan di blog mereka.

Menyewa ruang pengiklanan di blog
Bagi sebuah blog bertrafik tinggi, ia menjadi sasaran pemilik produk untuk mengiklankan produk mereka di blog tersebut. Hal ini kerana, peluang untuk mereka mendapat jualan juga tinggi disebabkan pelawat blog akan klik pada iklan yang diletakkan di blog tersebut. Biasanya, blogger menawarkan sewaan iklan dalam bentuk banner (banner ads). Kadar sewaan pula sekitar RM10 hingga RM300 bagi setiap slot. Sesebuah blog pula mempunyai 4 hingga 20 slot iklan untuk disewa.

Membuat artikel review
Sesetengah blogger pula menawarkan servis review di blog mereka. Mereka akan menulis satu artikel berkaitan sesebuah produk atau laman web. Pemilik produk dan laman web ini pula akan membayar (sekitar RM500) untuk artikel yang diletakkan di blog tersebut. Lumayan bukan?
Menjual Produk Fizikal & Digital
Sekiranya anda mempunyai blog/website sendiri.anda akan mempunyai jurujual yang jujur dan setia serta tidak pernah merungut.Jurujual anda akan sedia mempromosi produk anda 24 jam sehari dan 7 hari seminggu.



Upah bina blog
Sesetengah blogger tidak mempunyai kemahiran untuk membina blog mereka sendiri. Apa yang mereka lakukan adalah mengupah pihak ketiga untuk membina blog mereka. Tahukah anda kos bagi membina sebuah blog bermula dari RM100? Bahkan untuk membina sebuah blog yang professional boleh mencecah sehingga RM400? Biar saya tunjukkan buktinya.


Upah bina blog

Memang mahal bukan? Mana nak dicari sehingga RM400? Satu kos yang sangat tinggi. Tetapi, itulah harga yang perlu anda bayar untuk membina sebuah blog yang cantik.

Sebenarnya, anda boleh membina blog pada harga yang lebih rendah. Bagaimana? Dengan membinanya sendiri! Sekiranya anda membina blog anda sendiri, anda hanya perlu laburkan kos untuk membeli domain dan hosting sahaja. Ianya jauh lebih rendah berbanding jika anda mengupah professional untuk membina blog untuk anda.

Saya telah menyiapkan sebuah pakej video tutorial lengkap yang akan membantu anda untuk membina sebuah blog Wordpress. Biarpun anda tidak pernah tahu bagaimana langkah pertama untuuk membina blog! Produk tersebut adalah:




Panduan Bina Blog Wordpress



[ Produk diberikan dalam bentuk download ]




isi kandungan 

Apa yang akan anda peroleh dalam E-book Asas Blog & Website Wordpress?

E-book Asas Blog & Website Wordpress merupakan satu pakej yang mana mengandungi 17 bab tutorial langkah demi langkah untuk membina sebuah blog/website Wordpress.

E-book tutorial ini merangkumi pelbagai aspek pembinaan blog Wordpress bermula dengan membeli nama domain dan hosting dan menyiapkan sebuah blog wordpress yang lengkap dan professional. Topik tutorial yang terlibat adalah:




Kenapa anda perlu dapatkan e-book tutorial ini?

E-book Asas Blog dan Website Wordpress tidak sesuai untuk seseorang yang sudah terlalu pakar dalam dunia blog. Tetapi, sekiranya anda mendapatkan produk ini, anda akan mendapat faedah yang sangat banyak seperti:

Tidak perlu membayar sehingga ratusan ringgit untuk menghadiri bengkel membina blog yang memenatkan.
Tidak perlu meluangkan masa anda untuk mengikuti personal coaching dari pakar blog
Dapat menjual produk fizikal dan digital
Boleh membina blog anda tanpa perlu keluar rumah
Boleh membaca e-book tutorial berulang-ulang kali
Boleh mengikuti tutorial ini pada bila-bila masa yang anda suka.
Boleh menawarkan khidmat membina blog selepas anda mahir membina blog
Boleh menjana pendapatan sambilan / tetap dari blog yang anda bina



Bonus Tambahan
HAK JUALAN SEMULA

hak
Saya berikan HAK MENJUAL E-BOOK ini kepada anda dengan tujuan untuk membantu anda agar dapat memiliki produk digital anda sendiri.
Anda boleh menjual e-book ini melalui blog/website yang bakal anda bina atau memiliki minisite khusus untuk menjual e-book ini seperti sekarang. Saya turut menyertakan panduan serta file yang khusus untuk memiliki minisite ini.
*semuanya berada dalam minisite e-book ini .

pelan tindakan




Berapakah yang perlu anda laburkan untuk Memiliki E-book Asas Blog & Website Wordpress ini?  Apa kata jika saya tawarkan harga setimpal untuk anda iaitu...

RM 100.00


Ya! RM100. Bukanlah harga yang tinggi berbanding dengan kos mengupah freelancer untuk membina blog anda, mahupun membayar yuran untuk menghadiri bengkel dan personal coaching untuk membina blog.

Tetapi....

Saya berikan diskaun 80% sekiranya anda mendapatkannya sekarang. Sebagai tanda penghargaan saya atas inisiatif anda untuk membina blog. Justeru, anda hanya perlu membayar RM.....

100

90

80

70

60

50

40

30

HANYA

RM 20 Sahaja!


Ya, RM 20.00 hanya 0.2% dari bayaran untuk anda mengupah website designer (3 kali edit sahaja)



P.S: Saya cuba membantu anda seboleh mungkin. Cuma anda perlu membantu diri anda. Sekiranya anda merasakan nilai pelaburan ini terlalu tingi, anda boleh membuat pembayaran apabila anda merasakan pelaburan anda menguntungkan anda.
P.P.S: Harga e-book ini adalah sama dengan top-up RM20.00.Anda boleh menggunakan e-book ini untuk mendapatkan kembali pelaburan anda.. 
P.P.P.S:Saya sudah maklumkan produk ini tidak sesuai untuk pakar blog. Sekiranya blog anda sudah menjana ribuan ringgit dan mempunyai ribuan follower, produk ini tidak sesuai untuk anda.

SMS SEKARANG UNTUK MENEMPAH!!
HARGA AKAN DINAIKKAN BILA2 MASA

0139878339

No comments:

Post a Comment